Jobbfilosofi med spa-tips

Hej på er!
Jag har ett inlägg kvar med en massa fint från Kroatien som jag
vill visa er, men det blir ett stort inlägg så jag sticker emellan
med ett tips från en småländsk pärla.

För mig är det så att borta är bra men hemma är bäst.
Så när Anna och jag är iväg på våra reportageresor
vill vi bo så att vi får en upplevelse som gör det värt
att vara hemifrån efter arbetsdagens slut.

Anna är en mästare på att hitta pärlor där vi på kvällen,
efter jobbet, kan tex. träna, relaxa och äta gott.

Nu senast bodde vi för första gången på Hooks Herrgård
ett par mil söder om Jönköping.


Den gamla herrgårdsbyggnaden hade många fina salonger.


Vackert målade väggar.


Vackra kakelugnar.




Vacker herrgårdsmiljö med huvudbyggnad och två
flygelbyggnader plus modern spa- och fitnessanläggning
samt restaurang och golfanläggning.


Här är rummet vi bodde i.


Spaanläggningen var jättetrevlig och hade förutom en pool att
simma i inomhus även en varm 38 gradig pool att sitta i och en
kallkälla att doppa sig i efter att ha bastat i de tre olika bastu
som finns. Vi satt en stund i den härliga bastun med saltvattenånga men
vi hoppade över kallkällan och gick istället runt i ett bad som på ena
sidan var 38 grader och på andra sidan 12 grader. När fötterna gick
växelvis i kallt och varmt vatten kunde man känna hur det fick
fart på blodcirkulationen och det sades vara särskilt bra om man
som vi tränat innan.


Vilstolar och avslappnande vattenfall samt en fotbadsanläggning
fanns också inomhus. Där ute fanns solsängar, två härliga uppvärmda
infinity pooler, en under bar himmel och en med hydromassage
under utskjutande tak. Brevid fanns också en större swimmingpool.


Gymmet har en underbar utsikt över sjön och golfbanan.


I restaurangen kunde man äta riktigt god och vällagad mat.

Nu har jag inte tränat på två dagar men jag har fortfarande
träningsvärk i mage och ben efter vårt senaste pass.
Det är alltid bra att passa på att träna när vi är iväg då
Anna får mig att pressa mig lagom mycket mer än vad jag
egentligen orkar och väldigt mycket mer än om jag tränat
på egen hand :-)

XO

Inga kommentarer: